המרת בריכת כלור לבריכה אקולוגית

פעמים רבות פונים אלינו לקוחות שברשותם בריכת שחייה מוכלרת וברצונם לדעת האם ניתן להפוך אותה לבריכת שחיה אקולוגית.

התשובה חיובית, ניתן להמיר בריכת כלור לבריכה אקולוגית וקיימות מספר דרכים לבצע זאת, במאמר זה נפרט את האפשרויות השונות להמרת בריכת כלור לבריכה אקולוגית.

המרת הבריכה המוכלרת לבריכה אקולוגית מסורתית

שלב ראשון -הוספת איזור טיהור

איזור הטיהור בבריכה אקולוגית יבנה כבריכת נוי בה שתולים צמחי מים בעומקים שונים ובמצעים ייעודיים. שטחו של איזור הטיהור זהה בגודלו לשטחו של איזור השחייה, וקיימות שתי שיטות לשלבו בבריכה הקיימת:

1.בניית איזור טיהור בנוסף לבריכה הקיימת– במקרה זה ניתן למקם את איזור הטיהור בצמוד לבריכה, וניתן גם להרחיקו לצדו השני של הגן.
שיקול אותו צריך לקחת בחשבון הוא שככל שהמרחק בין האזורים גדול יותר, מחיר הפרויקט גבוה יותר. מאחר ולפי המרחק בין האזורים מחושבת התנגדות הצנרת ומכאן ספיקת המשאבה, ככל שהמרחק גדול יותר, מחיר הקמת הבריכה וצריכת החשמל שלה יגדלו.
2. חלוקת בריכת השחייה הקיימת לשניים – חצי מהבריכה הקיימת יישאר כאזור שחייה וחצי מהבריכה יהפוך לאזור טיהור.

כמובן שמה שינחה אותנו בבחירת השיטה המתאימה לנו יהיו שיקולי מקום ותקציב. הוספת איזור טיהור לבריכה הקיימת תהיה כמובן יקרה יותר, אך מאידך, היא תשמר את גודל אזור השחייה אליו התרגלנו.

שלב שני – מערכת הסינון

בשלב הראשון דובר על החלק העיקרי במערכת הסינון של בריכה אקולוגית והוא איזור הטיהור. לאזור זה מצטרפים כמה אלמנטים מוגני פטנט של חברת BIOTOP ההופכים את הבריכה האקולוגית לנקייה ובטוחה לשחיית אדם:

 

1. סקימר לבריכת שחייה אקולוגית

2. פילטר לבריכת שחייה אקולוגית

את האלמנטים האלו אנו מוסיפים למערכת הסחרור הקיימת של בריכת השחייה.​

 

שלב שלישי – שתילה

השלב האחרון בהמרת בריכה לאקולוגית הנו שתילת הצמחים ומילוי מים.
צמחיית המים הנה צמחיה מגוונת ועשירה. מצמחיית גדה מזדקרת כגון : אירוסים, פפירוסים פונטידריות וכו’, דרך צמחיית גדה משתרכת ועד לנימפיאות (שושנות המים).

על ידי שתילה נכונה אנו מטהרים את מי השחייה ומעניקים נופך דקורטיבי לגן. אזור הטיהור אמנם “תופס” מקום בגן, אך צמחיית המים אינה גורעת מצמחיית הגן אלא מעשירה אותה. בייחוד בימים אלו בהם אנו נמצאים המשמעת מים, צמחיית הגדה הנה צמחייה אוהבת לחות השתולה בבריכה, ולכן אינה צורכת כמות גדולה של מים על מנת לשמור על המראה הירוק והרענן.

 

המרת הבריכה המוכלרת לבריכת BIOTOP

בשנת 2014, פיתחה חברת ביוטופ אלמנט מובנה להפירת בריכות מוכלרות לבריכות BIOTOP
באמצעות האלמנט המובל, ניתן להפוך כל בריכת כלור לבריכת BIOTOP בקלות רבה וללא הוספת שטח רחב.

 

המרת בריכות שחייה קיימות לבריכות שחייה אקולוגיות מתבצעת במלואה על ידי חברת מיזומי, משלב התכנון, דרך שלב הביצוע ועד לאחזקת הבריכה באופן שוטף. נשמח להגיע ולראות את הבריכה שלך, על מנת לתת לך ייעוץ ראשוני ללא תשלום.​