שאלות ומידע על בריכות אקולוגיות

כל עוד נבנית הבריכה על ידי אנשי מקצוע, ועוברת בדיקות תקופתיות במעבדות המורשות, הבריכה בטוחה יותר מבריכת כלור. בריכות שחיה טבעיות נבנו בכל רחבי אירופה, רבות מהן לשימוש ציבורי. הבריכות עמדו במבחנים המחמירים ביותר של איכות מים, ואף בסטנדרטים הנוקשים של ה EU. בריכות שחייה של חברת מיזומי שנבנו בישראל, עוברות בדיקות של מעבדה מורשית אחת לחודש, ועומדות בתקנים המחמירים של גופים שונים באירופה. אנא צור קשר לקבלת אינפורמציה לגבי התקנים ודגימות המים שבוצעו בבריכות של מיזומי.

על מנת שהמערכת תתפקד נכון וביעלות נדרשים לפחות 40 מ’ר. כ 20 מר’ עבור אזור השחייה וכ 20 מר’ עבור איזור הטיהור. אין גבול עליון- גדול יותר טוב יותר.
נכון כי אזור זה גדול יותר מאזור הנדרש לבריכת שחיה מסורתית, אולם ניתן להתייחס לאזור הטיהור כחלק מהגן. באזור זה ניתן לשתול צמחייה האוהבת לחות ללא השקיה יתרה, וצמחי מים כגון שושנות מים המוסיפות צבע וחן לכל גינה.

אף פעם. את הבריכה ממלאים פעם אחת לאחר סיום הבניה. רק את המים שמתאדים (עד 10 מ”מ ביום, בימי הקיץ) יש להוסיף לבריכה.

חימום עד 28 מעלות צלזיוס הוא אפשרי.אולם יש לקחת בחשבון כי הבריכה חיצונית ואין לכסות אותה, אי לכך חימום בריכה זו צורך אנרגיה רבה ולכן יהיה יקר מאד.

משקעים כגון בוצה וחול נאספים על קרקעית הבריכה ולכן יש לשאוב את הבריכה מדי פעם. השאיבה מתבצעת על ידי מערכת המתחברת למשאבה. יש השואבים את הבריכה פעם בשנה ויש פעם בשבועיים.

בניגוד למים בבריכות מוכלרות, הזקוקים לתחזוקה שוטפת , בריכות טבעיות “מנקות” את עצמן. התחזוקה הנדרשת בבריכה טבעית היא גיזום הצמחים כדי שלא תהיה גדילה אגרסיבית מדי, וניקוי הסקימרים (התכיפות תלויה בגודל הסקימר).

לא. היתושים נאכלים בידי אויביהם הטבעיים כגון צפרדעים ושפיריות. יתושים מתרבים במים עומדים ולא במים בהם מותקנת מערכת סחרור.

דגים אינם רצויים בבריכות שחייה טבעיות. הם מפרים את האיזון הביולוגי אליו אנו שואפים, ומעכירים את המים כשהם מחפשים אוכל בקרקעית. בנוסף, הפרשותיהם מעודדות גדילת אצות.

בריכות השחייה הטבעיות אכן גדולות יותר מבריכות השחייה המסורתיות, אולם אופן הגימור של הבריכה הטבעית הנו פשוט יותר. אין צורך בפסיפס, טיח ייעודי או כל גימור אחר של בריכת שחיה מוכלרת. אי לכך ניתן לומר כי עלויות הבנייה של בריכת שחייה טבעית ובריכת שחייה מסורתית יצוקת בטון הנן פחות או יותר זהות.
לעומת זאת, עלויות התפעול של בריכות שחייה טבעיות הנן נמוכות יותר – צריכת החשמל של המשאבות קטנה יותר ואין צורך ברכישת כימיקלים מתכלים.

כיום ניתן לראות את חלוצי הבריכות האקולוגיות בבתים פרטיים גם בישראל. מאחר ובישראל אין עדיין תקן לאיכות מים בבריכות שחיה טבעיות ,אין בארץ בריכות שחיה ציבוריות המושתתות על מערכות סינון האקולוגי.
תרבות השחייה במים טבעיים עדיין בחיתוליה, אולם חברת מיזומי הקימה מספר בריכות שחיה אקולוגיות בארצנו. בבריכה הוותיקה שבהן מתרחצים אנשים כבר משנת 2006 בהנאה מרובה